Skip to the main content

Original scientific paper

Percepcija razvoda braka u kontekstu vjerničkog identiteta. Rezultati znanstveno-istraživačkog projekta „Kršćanski identitet i kvaliteta bračnog i obiteljskog života“

Ivo Džinić ; The Catholic Theological Faculty in Đakovo, University Josip Juraj Strossmayer of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 197 Kb

page 453-473

downloads: 807

cite


Abstract

U radu se analiziraju rezultati znanstveno-istraživačkog projekta „Kršćanski identitet i kvaliteta bračnog i obiteljskog života“ provedenog 2008. godine u Republici Hrvatskoj, pod vidom utjecaja vjerničkog identiteta na različite stavove i promišljanja o razvodu braka. Na temelju rezultata istraživanja percepcije Boga u ispitanika, učestalosti njihovih odlazaka na misu i učestalosti njihove osobne molitve, što su tri važne dimenzije vjerničkog identiteta, analizira se njihov utjecaj na osobne stavove s obzirom na temu razvoda braka. Pritom se uzimaju u obzir četiri temeljne tvrdnje o razvodu iz velikog upitnika ovoga istraživanja, s kojima su ispitanici izrazili stupanj svojega slaganja, odnosno neslaganja. Te se tvrdnje odnose na apsolutnu nerazrješivost valjano sklopljenog braka u Crkvi, na rizičnost sklapanja ženidbe i potrebu uvažavanja mogućnosti razvoda već unaprijed, na njegovu nužnost i opravdanost u nekim slučajevima te na prihvaćanje razvoda braka kao nečega sasvim normalnog. Na temelju predstavljenih rezultata sasvim je očito da spomenute dimenzije vjerničkog identiteta značajno utječu na stavove ispitanika o razvodu, iako se u nekim slučajevima pokazuju i određena odstupanja. U radu su predstavljeni i rezultati utjecaja vjerničkog identiteta na promišljanja ispitanika o najprimjerenijoj i najboljoj mogućnosti organizacije daljnjega života za nekoga tko je doživio razvod braka.

Keywords

razvod braka; vjernički identitet; Bog; misa; osobna molitva; nerazrješivost braka

Hrčak ID:

44008

URI

https://hrcak.srce.hr/44008

Publication date:

15.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.278 *