Original scientific paper
OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU
Svanibor Pettan
; Institute of Ethnology and folklore research, Zagreb
Full text: croatian pdf 56 Kb
page 311-324
downloads: 460
cite
APA 6th Edition
Pettan, S. (1996). OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU. Narodna umjetnost, 33 (2), 311-324. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/45099
MLA 8th Edition
Pettan, Svanibor. "OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU." Narodna umjetnost, vol. 33, no. 2, 1996, pp. 311-324. https://hrcak.srce.hr/45099. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Pettan, Svanibor. "OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU." Narodna umjetnost 33, no. 2 (1996): 311-324. https://hrcak.srce.hr/45099
Harvard
Pettan, S. (1996). 'OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU', Narodna umjetnost, 33(2), pp. 311-324. Available at: https://hrcak.srce.hr/45099 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Pettan S. OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU. Narodna umjetnost [Internet]. 1996 [cited 2024 November 27];33(2):311-324. Available from: https://hrcak.srce.hr/45099
IEEE
S. Pettan, "OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU", Narodna umjetnost, vol.33, no. 2, pp. 311-324, 1996. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/45099. [Accessed: 27 November 2024]
Full text: english pdf 579 Kb
page 324-324
downloads: 1.709
cite
APA 6th Edition
Pettan, S. (1996). OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU. Narodna umjetnost, 33 (2), 311-324. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/45099
MLA 8th Edition
Pettan, Svanibor. "OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU." Narodna umjetnost, vol. 33, no. 2, 1996, pp. 311-324. https://hrcak.srce.hr/45099. Accessed 27 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Pettan, Svanibor. "OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU." Narodna umjetnost 33, no. 2 (1996): 311-324. https://hrcak.srce.hr/45099
Harvard
Pettan, S. (1996). 'OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU', Narodna umjetnost, 33(2), pp. 311-324. Available at: https://hrcak.srce.hr/45099 (Accessed 27 November 2024)
Vancouver
Pettan S. OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU. Narodna umjetnost [Internet]. 1996 [cited 2024 November 27];33(2):311-324. Available from: https://hrcak.srce.hr/45099
IEEE
S. Pettan, "OD ŽENSKOG K MUŠKOM - OD MUŠKOG K ŽENSKOM: "TREĆI SPOL" U GLAZBENOM ŽIVOTU ROMA NA KOSOVU", Narodna umjetnost, vol.33, no. 2, pp. 311-324, 1996. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/45099. [Accessed: 27 November 2024]
Abstract
Kao što mnogi radovi slavljenice Dunje Rihtman-Auguštin upućuju na nove tematske sklopove, tako i ovaj tekst upućuje na istraživanje umnogome zapostavljene uloge glazbenika koji na poseban način povezuju ženske i muške glazbene i kulturne sfere. Štoviše, romski glazbenici, o kojima je u članku riječ, uspjeli su upravo zahvaljujući tom povezivanju kreirati moderni glazbeni žanr talava, koji u ranim 1990-ima predstavlja najizrazitiju odrednicu specifičnoga glazbenog identiteta Roma na Kosovu. Kao navodni homoseksualci, ovi su glazbenici, za razliku od drugih muškaraca, pristupili ženskome glazbenom repertoaru i načinu izvođenja, te su, usvajajući i mijenjajući značajke ženskog izraza, ostvarili novu kakvoću, što su je potom prihvatili i muški glazbenici koje općinstvo ne povezuje s homoseksualnošću. Raznovrsnost ženskog izraza (pjevanje dviju pjevačica uz okvirne bubnjeve - defove) reducirana je prilikom prenošenja u novi medij (pjevanje muškog solista uz ozvučeni ansambl), ističući u prvi plan improvizirani tekst i plesni ritam. Nasuprot stanovitoj profesionalnoj rezerviranosti muškaraca, napose instrumentalista, prema ovom žanru, žene su ga zdušno prihvatile, te talava doživljavaju kao potvrdu prelaska "njihove" glazbe iz privatne u javnu sferu.
Keywords
Hrčak ID:
45099
URI
https://hrcak.srce.hr/45099
Publication date:
19.12.1996.
Article data in other languages:
english
Visits: 3.119
*