Annual of social work, Vol. 16 No. 2, 2009.
Review article
UKLJUČIVANJE KORISNIKA USLUGA U ISTRAŽIVANJE I POUČAVANJE: IMA LI TOME MJESTA U ISTOČNOEUROPSKOM SOCIJALNOM RADU
Darja Zaviršek
; Faculty of Social Work, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Petra Videmšek
orcid.org/0000-0001-5092-0225
; Faculty of Social Work, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Abstract
Članak predstavlja tri glavna preduvjeta nužna za sudjelovanje korisnika u istraživanju i podučavanju: a) „narativni obrat“ u socijalnim znanostima posebno socijalnom radu b) utjecaj utjecaj pokreta osoba sa oštećenjima i ostalih socijalnih pokreta u lokalnim kontekstima na razvoj sudjelovanja korisnika c) potreba za razvoj anti-paternalističkih perspektiva profesionalaca koje su usmjerene na snage i otpornosti korisnika usluga
U istočnoeuropskim zemljama u kojima prilično nedostaju ova tri elementa, participacija korisnika i njihovo uključivanje u istraživanje još zahtijeva mnoge kulturalne i profesionalne promjene.
Članak prikazuje studije dvaju slučajeva uključivanja korisnika u istraživanje i podučavanje u Sloveniji. 2007.godine grupa korisnika usluga za mentalno zdravlje bila je obučena za istraživače u kućnoj grupi za ljude s mentalnim i zdravstvenim oštećenjima u Ljubljani. Ovo je dokazalo, poput većine zapadnoeuropskih istraživanja o toj temi, potrebu za participatornim istraživanjima za korisnike usluga u socijalnom radu kako bi se postiglo dublje razumijevanje njihovih svakodnevnih iskustava. Od 1999, više korisnika, posebno oni s iskustvom mentalnih zdravstvenih oštećenjima, pozvano je da budu predavači i voditelji seminara za studente socijalnog rada na Sveučilištu u Ljubljani. Članak analizira njihova iskustva uključujući i ono „staklenog stropa“ u dominantnoj kulturi sa diskursom moći znanja.
Keywords
uključivanje korisnika; istraživanje od strane korisnika; korisnici kao nastavnici; narativni obrat; socijalna kretanja; participacija
Hrčak ID:
46324
URI
Publication date:
20.12.2009.
Visits: 4.103 *