Annual of social work, Vol. 16 No. 2, 2009.
Review article
UKLJUČIVANJE KORISNIKA USLUGA SOCIJALNE SKRBI U PRAKSU, OBRAZOVANJE I ISTRAŽIVANJE U SOCIJALNOM RADU U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE
Sanela Čekić Bašić
; Faculty of Political Science, Department of Social Work, Univesity of Sarajevo, Sarajevo, Federation of Bosnia and Herzegovina
Abstract
Premda se struka socijalnog rada podrazumijeva kao struka koja »promovira (...) osnaživanje i oslobađanje ljudi s ciljem povećanja blagostanja«, uključivanje korisničke perspektive relativno je nov i, još uvijek, sporan fenomen. Imajući u vidu da je uključivanje korisnika socijalne skrbi kao iskustvenih stručnjaka u praksu, obrazovanje i istraživanje u socijalnom radu zahtjevan i složen proces, u radu su analizirani izazovi s kojima zahtjev za uključivanjem korisničke perspektive suočava socijalne radnike/radnice u praksi, akademsko osoblje i istraživače na polju socijalnog rada. Ideja uključivanja korisnika u planiranje, izvođenje i evaluaciju nastavnih sadržaja u bosansko-hercegovačkom kontekstu predstavlja novinu, budući da sustav obrazovanja socijalnih radnika/radnica, reflektira ideju o stručnjacima (socijalnim radnicima/radnicama, nastavnicima/nastavnicama ili istraživačima/istraživačicama) kao ultimativnim posjednicima znanja. Autorica identificira dvije vrste ograničavajućih faktora za uključivanje korisnika usluga u obrazovno-istraživački proces: jedni su vezani uz obrazovne institucije, a drugi uz korisnike usluga, odnosno njihove organizacije, te diskutira nužne pretpostavke za jače povezivanje na relaciji obrazovne institucije (odsjeci za socijalni rad) - praksa – korisnici usluga.
Keywords
uključivanje korisnika socijalne skrbi; praksa socijalnog rada; obrazovanje za socijalni rad; istraživanje u socijalnom radu
Hrčak ID:
46328
URI
Publication date:
20.12.2009.
Visits: 3.627 *