Skip to the main content

Preliminary communication

JAZ U KVALITETI OBRAZOVNE USLUGE SA STANOVIŠTA STUDENATA

Jelena Legčević orcid id orcid.org/0000-0003-2431-7080 ; University in Osijek, Faculty of Law, Osijek, Croatia


Full text: english pdf 629 Kb

page 279-298

downloads: 3.946

cite


Abstract

Područje visokog obrazovanja brzo je rastuće te svakim danom biva izloženo globalizacijskom procesu. Osnovni cilj ovoga rada je utvrditi jaz obrazovne usluge koristeći SERVQUAL instrument. Istraživanje je provedeno na slučajnom uzorku od 479 studenata Pravnoga fakulteta u Osijeku. SERVQUAL mjerni instrument prvo mjeri percepciju ispitanika potom očekivanja kroz pet dimenzija kvalitete usluga: povjerenje, poistovjećivanje, susretljivost, pouzdanost i opipljivost. Jaz se definira kao razlika razlika percepcije i očekivanja pružene kvalitete usluga. Rezultati istraživanja pokazuju negativni jaz obrazovne usluge kroz svih pet dimenzija usluga. Najveći negativni jaz zabilježen je u dimenziji susretljivosti (-7,86), a najmanji u dimenziji pouzdanosti (-3,45). Naime, zabilježene su razlike između percepcije i očekivanja između studenata na svih pet dimenzija kvalitete usluga (p < 0,001). Negativni jaz pokazuje da su očekivanja studenata nadmašila realno stanje te su potrebna poboljšanja kroz svih pet dimenzija kvalitete obrazovne usluge.

Keywords

kvaliteta usluga; visoko obrazovanje; mjerenje; SERVQUAL

Hrčak ID:

48561

URI

https://hrcak.srce.hr/48561

Publication date:

24.2.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 5.537 *