Skip to the main content

Preliminary communication

Primjena konstruktivističkog poučavanja i kritičkog mišljenja u srednjoškolskoj nastavi sociologije: pilot-istraživanje

Zvonimir Bošnjak ; Private classical gymnasium, Zagreb


Full text: croatian pdf 154 Kb

page 257-277

downloads: 2.252

cite


Abstract

Svrha je ovog pilot-istraživanja provjeriti koliko je konstruktivističko poučavanje i kritičko mišljenje primjenjivo na nastavu sociologije u srednjim školama i gimnazijama. U radu se polazi od pretpostavke da suvremeno srednjoškolsko obrazovanje na području sociologije treba, a u svrhu unapređenja kvalitete obrazovanja, uključiti tehnike konstruktivističkog poučavanja i kritičkog mišljenja. Uzimajući u obzir teorijske i praktične smjernice tih koncepata, osmišljen je i izveden nastavni sat. Konstruktivističko je poučavanje primijenjeno na razini organizacije i izvedbe nastave, a kritičko mišljenje korišteno je kao »kontrolni koncept« (mišljenja višeg reda) kojim se na razini usvojenosti nastavnog sadržaja namjeravalo ispitati koliko su učenici mogli duboko usvojiti građu tijekom nastavnoga sata. Rezultati istraživanja potvrđuju primjenjivost konstruktivističkog poučavanja i kritičkog mišljenja u nastavi kao i njihovu međusobnu povezanost i komplementarnost na razinama planiranja i izvedbe.

Keywords

konstruktivističko poučavanje; kritičko mišljenje; srednjoškolsko sociološko obrazovanje

Hrčak ID:

48991

URI

https://hrcak.srce.hr/48991

Publication date:

31.12.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 3.886 *