Review article
Umjetnost riječi u naviještanju Riječi. Značenje, kriteriji izbora i mogućnost rada s književnoumjetničkim tekstovima u župnoj katehezi i školskom vjeronauku djece i mladih
Ana Thea Filipović
orcid.org/0000-0002-0119-1940
; Catholic Faculty of Theology, University of Zagreb
Marija Lipovac
Abstract
U članku se na tragu višestrukih isprepletanja vjere i književnosti
pokazuje teološko-katehetska i pedagoško-didaktička opravdanost
integracije književnoumjetničkih tekstova u vjeronauk i katehezu,
kako onih s religioznom, tako i onih s općeljudskom tematikom. Ona
se temelji na načelu korelacije vjere i kulture te međupredmetnog
povezivanja i integracije religiozne kompetencije u sveukupnost
odgoja i obrazovanja učenika. Uvažavajući relevantnu literaturu,
autorice navode glavne kriterije izbora književnoumjetničkih tekstova
u vjeronauku i katehezi djece i mladih, a to su psihološko-pedagoški,
estetski i katehetski kriterij. Posebno se osvrću na različitost njihovih
književnih interesa u pojedinim razvojnim fazama i situacijama
života, a potom elaboriraju pojam i tijek literarne komunikacije. Na
izabranim primjerima književnoumjetničkih tekstova s religioznom
tematikom u članku se pokazuje kako se oni mogu koristiti u
vjeronauku i katehezi s učenicima u osnovnoj školi te se navode
različite didaktičko-metodičke mogućnosti rada s tekstovima. U
zaključku se još jednom naglašava pedagoško i katehetsko značenje
vjeronaučno-katehetskog rada s književnoumjetničkim tekstovima.
Keywords
književnoumjetnička riječ; vjeronauk; kateheza djece; kateheza mladih; poetičnost vjere
Hrčak ID:
49831
URI
Publication date:
25.3.2010.
Visits: 5.327 *