Acta Pharmaceutica, Vol. 60 No. 3, 2010.
Original scientific paper
https://doi.org/10.2478/v10007-010-0025-8
Dizajniranje i evaluacija oralnih raspadajućih tableta dekstrometorfan hidrobromida s maskiranim okusom
MADHUSUDHAN MALLADI
; CPS Formulations, DR. Reddy’s Laboratories Limited, Bachupally, Hyderabad-500090, India
RAJU JUKANTI
; Department of Pharmaceutics, St. Peter’s Institute of Pharmaceutical Sciences, Vidyanagar, Hanamkonda, Warangal-506001, India
RASHMI NAIR
; CPS Formulations, DR. Reddy’s Laboratories Limited, Bachupally, Hyderabad-500090, India
SANJAY WAGH
; CPS Formulations, DR. Reddy’s Laboratories Limited, Bachupally, Hyderabad-500090, India
HARI SHANKER PADAKANTI
; Department of Pharmaceutics, St. Peter’s Institute of Pharmaceutical Sciences, Vidyanagar, Hanamkonda, Warangal-506001, India
ASHOK MATETI
; Department of Pharmaceutics, St. Peter’s Institute of Pharmaceutical Sciences, Vidyanagar, Hanamkonda, Warangal-506001, India
Abstract
Cilj rada bio je pripraviti raspadajuće tablete dekstrometorfan hidrobromida (DXM) za oralnu primjenu (ODT) prihvatljivog okusa s namjerom da se pomogne pacijentima svih dobnih skupina. Gorki okus ljekovite tvari maskiran je vezanjem lijeka na ionsko-izmjenjivačku smolu. Proučavan je utjecaj veličine čestica smole na količinu ljekovite tvari koja se može na nju vezati, vrijeme raspadanja in vitro i in vivo, te oslobađanje lijeka in vitro. Količina vezanog lijeka značajno se povećava sa smanjenjem veličine čestica smole. DSC i XRPD studije pokazuju da prilikom vezanja kristalinični oblik lijeka prelazi u amorfni. Oslobađanje ljekovite tvari izračunato za optimizirane ODT i izravno komprimirane tablete vrlo je slično, što ukazuje na slobodno oslobađanje lijeka iz smole. Gorki okus DXM može se maskirati vezanjem ljekovite tvari na ionsko-izmjenjivačku smolu iz koje se mogu pripraviti raspadajuće tablete za oralnu primjenu.
Keywords
dekstrometorfan hidrobromid; ionsko-izmjenjivačka smola; maskiranje okusa; sredstvo za raspadanje
Hrčak ID:
53495
URI
Publication date:
1.9.2010.
Visits: 4.612 *