Skip to the main content

Preliminary communication

DOBNE I SPOLNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE KOJE IMAJU DJECA PREDŠKOLSKE DOBI

Joško Sindik ; Dječji rtić Trnoružica, Zagreb
Ranka Đunđenac ; Dječji vrtić Ivanić Grad


Full text: croatian pdf 250 Kb

page 57-76

downloads: 1.156

cite

Full text: english pdf 250 Kb

page 76-0

downloads: 1.048

cite


Abstract

U ovom radu željeli smo ispitati postojanje spolnih i dobnih razlika u implicitnim
teorijama koje imaju djeca predškolske dobi o pojmu inteligencije te ponašanju onog tko je
po njihovu mišljenju inteligentan. Provjeravali smo postoje li razlike u vrjednovanju
kognitivnih i nekognitivnih aspekata inteligencije s obzirom na dob i spol djece. Ispitali smo
prigodni uzorak od 93 predškolska djeteta koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u
dobnom rasponu 4. – 7. godine života, oba spola. Rezultati su pokazali da djeca različitih
dobnih skupina u svojim implicitnim opisima inteligencije i ponašanja onoga tko je po
njihovu mišljenju inteligentan podjednako vrjednuju i nekognitivne i kognitivne aspekte
inteligencije. S druge strane, nismo utvrdili ni statistički značajne spolne razlike u
zastupljenosti nekognitivnih i kognitivnih aspekata inteligencije u dječjim opisima
inteligencije. Dane su smjernice za buduća istraživanja.

Keywords

kategorije, vrjednovanje, inteligencija, djeca

Hrčak ID:

53949

URI

https://hrcak.srce.hr/53949

Article data in other languages: english

Visits: 3.122 *