Skip to the main content

Preliminary communication

UČITELJSKE PERCEPCIJE UČENIČKIH PONAŠANJA: (NE)POŠTIVANJE, SOCIJALIZACIJA I POZORNOST NA SATU

Tomislava Vidić ; Osnovna škola Remete, Zagreb


Full text: croatian pdf 206 Kb

page 77-90

downloads: 3.510

cite


Abstract

Povezanost između učitelja i učenika kao i akademska postignuća učenika znatno
ovise o učenikovom ponašanju u razredu i učiteljevoj percepciji učeničkih ponašanja. Cilj je
ovoga istraživanja bio ispitati učiteljske percepcije učeničkih ponašanja. U istraživanju je
sudjelovalo 143 učitelja razredne nastave iz dviju županija, Grada Zagreba i Zagrebačke
županije. Korišten je upitnik Pupil Behavior Patterns (PBS) koji mjeri tri dimenzije:
nepoštivanje, socijalizaciju i pozornost na satu. T-testom ispitane su razlike u percepcijama
između učitelja razredne nastave koji rade u nastavi i učitelja koji rade u produženom
boravku. Rezultati su pokazali statistički značajne razlike u ispitivanim percepcijama, pri
čemu učitelji zaposleni u nastavi višim ocjenama procjenjuju dimenzije socijalizacije i
pozornosti na satu. Analizom varijance nisu utvrđene razlike u percepcijama učeničkih
ponašanja s obzirom na radno iskustvo učitelja.

Keywords

učitelji razredne nastave; disciplina učenika; nepoštivanje; socijalizacija; pozornost na satu; radno iskustvo učitelja

Hrčak ID:

53950

URI

https://hrcak.srce.hr/53950

Publication date:

7.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 6.202 *