Professional paper
PJEVANJE, SLUŠANJE GLAZBE I ELEMENTI GLAZBENE KREATIVNOSTI U NASTAVI GLAZBENE KULTURE I PRIMJENA ISTIH U NASTAVI KATOLIČKOG VJERONAUKA
Mirjana Horvat
; Akademija za slabo, Uvererze v Ljubljani, Republika Slovenija
Abstract
Pjevanje, slušanje glazbe i elementi glazbene kreativnosti su glazbena nastavna
područja predmeta glazbena kultura u osnovnoj školi koja se svjesno (poštivajući koliko god
je moguće metodiku glazbene nastave) ili nesvjesno (ne poštivajući zahtjeve metodike
glazbene nastave, jer vjeroučitelji ne poznaju dovoljno ili uopće ne poznaju metodiku
glazbene nastave) koriste za glazbenu kreativnost unutar nastave katoličkog vjeronauka.
U članku se želi istaknuti uloga pjevanja, slušanja glazbe i elemenata glazbene
kreativnosti unutar nastave glazbene kulture po metodici glazbene nastave, a ujedno se
konstatira funkcionalna ili svrhovita uloga istih u predmetu katoličkog vjeronauka.
Za primjenu glazbene kreativnosti unutar nastave vjeronauka potrebna je prvotno
glazbena predispozicija (koju, nažalost, neki vjeroučitelji nemaju) te osviještenost i znanje
vjeroučitelja o ulozi pjevanja, slušanja glazbe i elemenata glazbene kreativnosti i to onako
kako zahtjeva metodika glazbene nastave. Za usklađivanje teorije s praksom vjeroučitelji bi
trebali tražiti i pomoć, stručni savjet učitelja glazbene kulture za glazbenu aktivnost koju žele
ostvariti u nastavi katoličkog vjeronauka i koliko je god moguće izvoditi nastavu prema
uputama metodike glazbene nastave. Takvim nastojanjem uklonit će se nepravilnosti u
glazbenom radu vjeroučitelja, ostvarivati integrirana nastava i stručna suradnja učitelja glazbe
i vjeroučitelja, a sve u cilju cjelovitog (ljudskog, društvenog, kulturnog, vjerskog itd.) odgoja
i obrazovanja učenika u osnovnoj školi.
Keywords
pjevanje; slušanje glazbe; elementi glazbene kreativnosti; glazbena nastava; vjeronauk
Hrčak ID:
54030
URI
Publication date:
7.6.2010.
Visits: 8.588 *