Skip to the main content

Review article

UPRAVLJANJE KVALITETOM LUČKIH USLUGA

Jadranka Bendeković ; Ekonomski fakultet, Zagreb
Ante Jolić orcid id orcid.org/0000-0001-6140-1244 ; Državna uprava, Zagreb
Natalija Jolić ; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb


Full text: croatian pdf 325 Kb

page 85-104

downloads: 2.230

cite


Abstract

Proces globalizacije tržišta je znatno povećao potražnju za morskim prijevozom inputa i outputa, i pojačao je konkurenciju za obavljanje tih usluga. Zbog toga razvoj pojedinih luka ovisi o njihovoj konkurentnosti, a to znači o kvaliteti usluga koje one pružaju. Potrebno je racionalno upravljati kvalitetom usluga u skladu s razinom na kojoj je definirana konkurentnost: konkurentnost unutar luke, konkurentnost između luka, konkurentnost između luka istoga gravitacijskog područja i konkurentnost između luka s obzirom na tržište koje poslužuju. Kvaliteta lučkih usluga, zadovoljstvo korisnika i konkurentnost luke ovise o sljedećim skupinama čimbenika: transportna politika i regulacija, ekonomski uvjeti, obrazovanje, tehnologija, sigurnost, energija i okoliš. Kvaliteta lučke usluge i konkurentnost luke imaju ključnu ulogu u procesu razvoja luke bez obzira na osobine luke.

Keywords

luka; lučke usluge; logistika; konkurentnost; kvaliteta

Hrčak ID:

54658

URI

https://hrcak.srce.hr/54658

Publication date:

28.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 3.768 *