Skip to the main content

Review article

UPORABA LAKIH I TEŠKIH DIZELSKIH GORIVA NA PRIMJERU DVAJU BRODOVA ZA RASHLAĐENI TERET

Radoslav Radonja ; University of Rijeka, Faculty of Maritime Studies
Vjekoslav Koljatić ; University of Rijeka, Faculty of Maritime Studies


Full text: croatian pdf 162 Kb

page 67-76

downloads: 395

cite

Full text: english pdf 162 Kb

page 67-76

downloads: 1.369

cite


Abstract

Uporaba TDG-a na trgovačkim brodovima ima prednost u smislu troškova putovanja u kojima troškovi goriva imaju značajnu ulogu. Ipak, postoje posebne okolnosti pri kojima uporaba LDG-a postaje nužna i dovodi do povećanja ukupnih troškova. Takve okolnosti prepoznate su na primjeru dvaju brodova istog vlasnika koji posluju u sustavu jednog Pool -a, a koji su prema Pool-ovim normativnim tablicama prikazani kroz uporabu samo TDG-a. Na taj je način nastala razlika u troškovima koja bi prema propisanim pravilima između sudionika trebala teretiti samo vlasnika.
Uvažavajući podatke pronađene u dostupnim izvorima, naglašene su glavne karakteristike strojeva u kojima se izgara gorivo na oba broda, a u svezi korištenja LDG-a i prebacivanja između TDG-a i LDG-a (i obrnuto), te su istaknute i posebne okolnosti za svakog od njih postavljajući temelj za donošenje zaključnih stavova.
Nakon analize svih dostupnih podataka, kao i uvidom u stručnu literaturu sintetizirano je jednoznačno određenje za navedeni slučaj.
Zaključno je objašnjena nastala razlika u skladu s naputcima proizvođača i operativnim uvjetima brodova čime je ostvaren preduvjet prihvaćanja nužnosti priznavanja navedenih povećanih troškova od strane Pool-a.

Keywords

TDG; LDG; prebacivanje s TDG-a na LDG-e i obrnuto

Hrčak ID:

54933

URI

https://hrcak.srce.hr/54933

Publication date:

30.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.760 *