Skip to the main content

Review article

Aktivne medijske publike: razvoj koncepta i suvremeni trendovi njegovih manifestacija

Hajrudin Hromadžić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Helena Popović ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek


Full text: croatian pdf 202 Kb

page 97-111

downloads: 5.575

cite


Abstract

Rad je posvećen analizi razvoja koncepta aktivne medijske publike i promjeni
teorijskih i istraživačkih pristupa koji preusmjeravaju fokus s moći medija i
medijskih sadržaja na analize značenja i recepcija medijskih tekstova od
strane publika. Kroz tu prizmu medijski sadržaj postaje kompleksan spoj diskursa,
ideologija i značenja proizvedenih u dinamičnom suodnosu medijskog
teksta i medijskih publika. Ovakav pristup izazvao je niz kritika koje su se odnosile
na problem različitog definiranja samog termina “aktivna publika”.
Središnji dio rada odnosi se na suvremene manifestacije i tendencije u razumijevanju
današnjih medijskih publika. Promišljanje ovog fenomena dovelo je
do kristalizacije tri različita trenda unutar kojih se medijske publike prepoznaju
kao aktivne: publike kao glavni protagonisti medijskih sadržaja; publike
koje posredno ko-kreiraju medijske sadržaje; publike koje neposredno generiraju
medijske sadržaje.

Keywords

medijska publika; aktivne medijske publike; recepcije medijskog teksta

Hrčak ID:

58485

URI

https://hrcak.srce.hr/58485

Publication date:

25.7.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 7.167 *