Skip to the main content

Original scientific paper

KAKO DEFINIRATI I MJERITI KOMPETENCIJE STUDENATA – VALIDACIJA SKALE PERCIPIRANE KOMPETENTNOSTI ZA PSIHOSOCIJALNI RAD

Aleksandra Huić orcid id orcid.org/0000-0002-7818-487X ; Department of Psychology, University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb, Croatia
Neven Ricijaš orcid id orcid.org/0000-0001-8107-8448 ; Department of Behaviour Disorders, University of Zagreb, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, Zagreb, Croatia
Vanja Branica orcid id orcid.org/0000-0001-5184-6645 ; Faculty of Law, Depatment of Social work, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 137 Kb

page 195-221

downloads: 2.583

cite


Abstract

Suvremeni pristupi definiranja i razvoja pojedinih struka usmjereni su na određivanje generalnih i specifičnih kompetencija koje su potrebne za uspješno obavljanje poslova. Isto je i sa suvremenim studijskim programima koji u sklopu svakog kolegija te završetka pojedine obrazovne cjeline moraju definirati obrazovne ishode, odnosno kompetencije studenata po njegovom završetku. Predmet ovog teksta je definirati kompetencije u kontekstu psihosocijalnog rada, kao zajedničkom elementu profesionalnog djelovanja psihologa, socijalnih radnika i socijalnih pedagoga, te prikazati razvoj i metrijske karakteristike Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad primijenjene su na studentima navedenih struka.U istraživanju je sudjelovalo ukupno 585 studenata završnih godina psihologije, socijalnog rada i socijalne pedagogije, od čega 302 studenta koji su studirali prema tzv. starom modelu studijskog programa i 283 studenta preddiplomskog studija prema tzv. bolonjskom modelu. Postupak validacije Skale percipirane kompetentnosti za psihosocijalni rad pokazuje stabilnu, ali različitu faktorsku strukturu s obzirom na model studijskog programa, te dobre metrijske karakteristike. Obrasci povezanosti s drugim varijablama govore u prilog konstruktne valjanosti skale. Rezultati istraživanja upućuju na raspravu o realnim razlikama u strukturi kompetentnosti studenata s obzirom na način studiranja.

Keywords

kompetencije; psihosocijalni rad; psihologija; socijalni rad; socijalna pedagogija

Hrčak ID:

58882

URI

https://hrcak.srce.hr/58882

Publication date:

20.9.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 5.070 *