Skip to the main content

Preliminary communication

NOVA STVARNOST INTERNACIONALIZACIJE MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA: GLEDIŠTE SPOSOBNOSTI

Dario Miocevic
Biljana Crnjak-Karanovic


Full text: english pdf 198 Kb

page 43-56

downloads: 1.492

cite


Abstract

Ovaj rad se bavi analizom procesa internacionalizacije malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj.
Tradicionalna teorija internacionalizacije je isticala kako poduzeće postepeno razvija svoju
međunarodnu uključenost. “Globalno rođeni” pristup internacionalizaciji je istaknuo kako se
poduzeća mogu internacionalizirati instantno bez da prolaze faze tradicionalnog procesa
internacionalizacije. Međutim, pristup internacionalizacije globalno rođenih poduzeća je također
potvrdio da, uz klasične resurse poduzeća (mahom opipljive), treba razmatrati i neopipljive
sposobnosti kao pokretače procesa internacionalizacije. Globalni sustav razmišljanja predstavlja
održivu latentnu sposobnost izvoznih, naročito malih i srednjih poduzeća. Rezultati istraživanja
ukazuju na izravnu i značajnu vezu između globalnog sustava razmišljanja i izvozne marketinške
orijentacije što sugerira da menadžerska spoznaja potiče učinkovite izvozne marketinške aktivnosti

Keywords

Globalni sustav razmišljanja; Izvozna marketinška orijentacija; Internacionalizacija malih i srednjih poduzeća

Hrčak ID:

59417

URI

https://hrcak.srce.hr/59417

Publication date:

30.9.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.973 *