Preliminary communication
NOVA STVARNOST INTERNACIONALIZACIJE MALOG I SREDNJEG PODUZETNIŠTVA: GLEDIŠTE SPOSOBNOSTI
Dario Miocevic
Biljana Crnjak-Karanovic
Abstract
Ovaj rad se bavi analizom procesa internacionalizacije malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj.
Tradicionalna teorija internacionalizacije je isticala kako poduzeće postepeno razvija svoju
međunarodnu uključenost. “Globalno rođeni” pristup internacionalizaciji je istaknuo kako se
poduzeća mogu internacionalizirati instantno bez da prolaze faze tradicionalnog procesa
internacionalizacije. Međutim, pristup internacionalizacije globalno rođenih poduzeća je također
potvrdio da, uz klasične resurse poduzeća (mahom opipljive), treba razmatrati i neopipljive
sposobnosti kao pokretače procesa internacionalizacije. Globalni sustav razmišljanja predstavlja
održivu latentnu sposobnost izvoznih, naročito malih i srednjih poduzeća. Rezultati istraživanja
ukazuju na izravnu i značajnu vezu između globalnog sustava razmišljanja i izvozne marketinške
orijentacije što sugerira da menadžerska spoznaja potiče učinkovite izvozne marketinške aktivnosti
Keywords
Globalni sustav razmišljanja; Izvozna marketinška orijentacija; Internacionalizacija malih i srednjih poduzeća
Hrčak ID:
59417
URI
Publication date:
30.9.2010.
Visits: 2.973 *