Skip to the main content

Original scientific paper

JAKE STRANE DJECE I MLADIH, KORISNIKA INSTITUCIONALNOG TRETMANA

Antonija Žižak ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Gabrijela Ratkajec ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Branko Nikolić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Ivana Maurović ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Anja Mirosavljević ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet


Full text: croatian pdf 331 Kb

page 7-28

downloads: 2.060

cite


Abstract

Specifični ciljevi rada odnose se na utvrđivanje i opisivanje obilježja
jakih strana djece i mladih s poremećajima u ponašanju te utvrđivanje jesu li i na koji način jake strane povezane s područjima rizičnosti, odnosno drugim okolnostima njihovog života te s procjenom adekvatnosti i uspješnosti tretmana u koji su uključeni. Uzorak ispitanika čini 351 osoba muškog spola, prosječne dobi 15,7 godina, korisnika institucionalnih programa u 13 institucija za djecu i mlade s poremećajima u ponašanju u Republici Hrvatskoj. Podaci o procjeni jakih strana, adekvatnosti i uspješnosti tretmana te obilježjima ispitanika, korisnika institucionalnog tretmana, prikupljeni su uz pomoć Upitnika za određivanje razine intervencije/vođenje slučaja (UZORI/VS), kojeg su popunjavali stručnjaci. Prikupljeni podaci obrađeni su kvalitativnim i kvantitativnim metodama.
Kvalitativna analiza je omogućila upoznavanje onih specifičnih obilježja djece i mladih te njihovog okruženja koje su stručnjaci procjenjivali njihovim jakim stranama. Rezultati kvazikanoničke korelacijske i diskriminacijske analize ukazuju na postojanje povezanosti jakih strana s drugim okolnostima maloljetnikovog
života te s procjenom adekvatnosti i uspješnosti institucionalnog
tretmana. Rezultati su razmatrani pod vidom modela usmjerenih na objašnjenje međuodnosa činitelja rizika, zaštite i otpornosti.

Keywords

djeca i mladi s poremećajima u ponašanju; institucionalni tretman; jake strane

Hrčak ID:

59597

URI

https://hrcak.srce.hr/59597

Publication date:

30.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 3.836 *