Original scientific paper
RAZVOJ KRATKE LJESTVICE UČENIČKIH ISKUSTAVA S UČENJEM I NASTAVOM
Petar Bezinović
orcid.org/0000-0002-2708-0018
; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja
Iris Marušić
orcid.org/0000-0003-4837-790X
Zrinka Ristić Dedić
orcid.org/0000-0002-7520-2139
Abstract
U radu je prikazana kratka Ljestvica učeničkih iskustava s učenjem
i nastavom. Cilj konstrukcije Ljestvice je omogućavanje valjanog, pouzdanog i praktičnog praćenja važnijih obilježja učenja i nastave iz perspektive učenika. Konceptualno se polazi od učeniku usmjerenog pristupa, po kojemu se iskustva učenika smatraju najvažnijim pokazateljem kvalitete podrške koju učenici dobivaju u školi. mPrikazana je validacija Ljestvice u jednoj gradskoj gimnaziji s općim gimnazijskim programom na uzorku od 631 učenika. Učenici su procjenjivali svoja iskustva s učenjem hrvatskog jezika, matematike i engleskog jezika. Korištena je inačica ljestvice koju su učenici popunjavali putem interneta, vođeno, u svojim informatičkim učionicama. Ljestvica se sastoji od 12 tvrdnji kojima se ispituju važni aspekti učenja i nastave. Rezultati upućuju na jednofaktorsku strukturu ljestvice s visokim koeficijentima interne konzistencije. Koeficijent Cronbach alfa za hrvatski jezik iznosi α=,86, za matematiku α=,91, a za engleski jezik α=,89. Pokazuje se da ljestvica ima dobru diskriminativnu valjanost. Rezultati na ljestvici dobro razlikuju procjene različitih predmeta, iste predmete u različitim razrednim odjelima, a također odražavaju i teoretski jasne spolne razlike u procjenama. Validacija Ljestvice potvrđuje valjanost i smislenost korištenja učeničkih iskustava za ispitivanje važnih obilježja učenja i nastave u razrednom okruženju. Ljestvica može imati uporabnu vrijednost za dijagnostiku, samovrednovanje
i planiranje unapređivanja nastave pojedinih predmeta.
Keywords
samovrednovanje škola; učenička iskustva; učeniku usmjeren pristup
Hrčak ID:
59598
URI
Publication date:
30.6.2010.
Visits: 3.859 *