Skip to the main content

Original scientific paper

UČENIČKE KOMPETENCIJE I SUVREMENA NASTAVA

Daria Tot ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Full text: croatian pdf 329 Kb

page 65-78

downloads: 18.340

cite


Abstract

U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja učenika o
bitnim indikatorima učeničke kompetentnosti, kvaliteti nastave i vlastitoj osposobljenosti za njenu evaluaciju. Istraživanje je provedeno na uzorku od tristo trideset četiri učenika osnovnih škola Primorsko-Goranske, Istarske i Ličko- Senjske županije. Učenici su procjenjivali kvalitetu nastave i učenja tijekom njihova dosadašnjeg školovanja kao i mogućnosti za budućnost. Najveći broj ispitanika mišljenja je da se nastava procjenjuje putem čestih pismenih i usmenih ispitivanja za razliku od njihove želje da se procjenjuje razgovorom učenika i učitelja u kojem i učenik postavlja pitanja i daje prijedloge za poboljšanje nastave. Uglavnom se ne slažu da još uvijek nisu dovoljno osposobljeni za procjenjivanje rada svojih učitelja u nastavi, a djelomično se slažu da još uvijek ne procjenjuju u dovoljnoj mjeri svoj rad i postignuća u nastavi. Učenici najvažnijim mjerljivim indikatorima učeničkih kompetencija smatraju
razumijevanje i poštivanje sebe i drugih te uspješno samostalno učenje i rješavanje različitih problema. Relativno nizak rang ispitanici su namijenili indikatorima usmjerenim aktivnostima stjecanja osnovnih znanja i umijeća za provođenje manjih istraživanja.
Faktorskom su analizom sedamnaest indikatora suvremene učeničke kompetentnosti razvrstana u dvije skupine: Metakognitivne sposobnosti, samopoštovanje, uočavanje i rješavanje problema, primjena suvremenih IKT-a i socijalnih vještina i Razvoj funkcionalne pismenosti, istraživačkih sposobnosti i odgojnih vrijednosti.

Keywords

osnovna škol, indikatori učeničke kompetentnosti; nastava i učenje

Hrčak ID:

59600

URI

https://hrcak.srce.hr/59600

Publication date:

30.6.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 24.909 *