Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32728/mo.05.1.2010.06

REIFIKACIJA ŽENE: BAUDELAIRE U OČIMA WALTERA BENJAMINA

Dario Saftich ; Novi list, Rijeka, Hrvatska


Full text: english pdf 91 Kb

page 81-89

downloads: 3.402

cite


Abstract

Benjamin i Baudelaire otkrili su iskustvo života u modernoj metropoli. Walter Benjamin je pisao o Baudelaireovoj suvremenosti, o masi koja je njegov glavni junak, o publici koja će čitati poeziju i neće je biti u stanju razumjeti. Kod Baudelairea na djelu je demokratizacija pjesništva. U sklopu novih antropoloških likova pojavljuje se lik žene, pun kontrasta. U velegradu, u društvu gdje je sve postalo reificirano, ni žena ne može izbjeći tu sudbinu. To znači, da bez obzira na optimizam Waltera Benjamina, nemoguće je naći spas u ljubavi prema ženi i umjetnosti. Beatrice više ne stanuje tu. Baudelaire je bio prvi koji je shvatio da je buržoazija već bila spremna oduzeti pjesniku socijalnu ulogu koju je do tada uživao i bio je moran – jer je imao iskustva što se tiče prave prirode robe – priznati tržište kao objektivnu okolnost. Dakle Teorija kraja estetskih umjetnosti, kao teorija zastarijevanja pojedinih umjetničkih formi, može se gotovo paradigmatički prikazati u baudelaireovoj lirici.

Keywords

metropola; demokratizacija; žena; poezija; umjetnost; reifikacija; buržoazija; tržište

Hrčak ID:

61677

URI

https://hrcak.srce.hr/61677

Publication date:

5.7.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 4.606 *