Skip to the main content

Preliminary communication

ANALIZA TEKSTOVA U OSNOVNOŠKOLSKIM ČITANKAMA

Ladislav Bognar


Full text: croatian pdf 307 Kb

page 9-27

downloads: 2.501

cite


Abstract

Analizom školskih čitanki tijekom dužeg vremensko razdoblje utvrdili smo uz književno vrijedne tekstove i veliku zastupljenost tekstova koji govore o političkim i ideološkim stavovima. Budući da se radi o čitankama koje su namijenjene učenju jezika i književnosti, možemo zaključiti da je to pokazatelj ideologiziranosti škole. To posebno dolazi do izražaja u tekstovima o nacionalnom i vjerskom fenomenu, o ratu i mikro-socijalnim odnosima. U aktualnim čitankama zagovara se shvaćanje nacije karakteristično za XIX. st., povezanost nacije s religijom, više je tekstova koji zagovaraju rat nego tekstova koji zagovaraju mir, promiču se patrijarhalne društvene vrijednosti i podređeni položaj žene u društvu. Izrijekom se spominju pojedine političke opcije.

Keywords

Čitanke; politički stavovi; nacija; religija; rat i mir; nasilje i nenasilje; mikro-socijalni odnosi; status žena u društvu

Hrčak ID:

6099

URI

https://hrcak.srce.hr/6099

Publication date:

28.7.2004.

Article data in other languages: english

Visits: 6.103 *