Skip to the main content

Original scientific paper

Učenici u Markovu evanđelju između nerazumijevanja, straha i vjere

Maksimilijan Matjaž ; Faculty of Theology, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia


Full text: croatian pdf 331 Kb

page 1015-1031

downloads: 1.032

cite


Abstract

U Markovu evanđelju učenici imaju središnju ulogu u procesu objavljivanja tajne o Isusovoj osobi. Evanđelist ne prikazuje Isusovu mesijansku stvarnost samo različitim kristološkim titulama, nego posvećuje veliku pozornost učenika i drugih Isusovu moćnom djelovanju i naučavanju. Markovo evanđelje otkriva primarni proces kristološkoga traganja i naslućivanja posebno i motivom straha koji je izražen skupinom riječi korijena φοβ- i razlikuje se od motiva čuđenja i njegovanja. Neposredna povezanost motiva straha s ključnim kristološkim mjestima daje naslutiti da Marko želi naglasiti pozitivnu vrijednost toga motiva pri razvijanju kristološkoga koncepta svoga evanđelja. Osobito se to primjećuje u Mk 4,35-41. Učenici su u odnosu prema Isusu razapeti između nerazumijevanja, čuđenja, straha i vjere. Njihova reakcija nerazumijevanja većinom je praćena numinoznim strahom, što im daje pozitivnu ulogu u Markovu konceptu otkrivanja tajne Sina Čovječjega.

Keywords

Markovo evanđelje; učenici; strah; strah Božji; sveto; numinozno; kristologija; čuđenje; vjera

Hrčak ID:

63020

URI

https://hrcak.srce.hr/63020

Publication date:

30.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 2.063 *