Skip to the main content

Preliminary communication

STILOVI ODLUČIVANJA MLADIH POTROŠAČA U REPUBLICI MAKEDONIJI

Ivan-Damir Anić
Anita Ciunova Suleska
Edo Rajh


Full text: english pdf 265 Kb

page 102-113

downloads: 4.305

cite


Abstract

Svrha ovog rada je istražiti stilove odlučivanja i testirali CSI ljestvicu koju su razvili Sproles i Kendall (1986) na uzorku mladih potrošača u Republici Makedoniji. Također je izvršena segmentacija ispitanika i utvrđene su razlike među potrošačima s obzirom na njihov stil odlučivanja. Empirijska analiza temelji se na podacima koji su prikupljeni anketnim istraživanjem. Podaci su analizirani izračunom Cronbach alfa koeficijenata, primjenom eksplorativne faktorske analize, k-means klaster analize. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji osam različitih, homogenih faktora stilova odlučivanja. Klaster analizom ispitanici su segmentirani u dva homogena segmenta s obzirom na iskazane stilove odlučivanja: ekonomični potrošači i rekreacijski potrošači. Također su potvrđene razlike između spolova na četiri faktora: sklonost marki, sklonost novitetima i modi, sklonost hedonizmu i sklonost kupnji iz navike. Vodeći računa o rezultatima istraživanje menadžeri bi trebali prilagoditi svoje marketinške strategije specifičnostima makedonskog tržišta.

Keywords

Stilovi odlučivanja potrošača; CSI instrument; segmentacija tržišta; razlike u spolu; Republika Makedonija

Hrčak ID:

63248

URI

https://hrcak.srce.hr/63248

Publication date:

1.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 5.859 *