Skip to the main content

Preliminary communication

Analiza postojanja međusektorske diferencijacije pri postavljanju vizije i misije

Zrinka Blažević
Marija Tolušić
Mladen Mikolčević


Full text: croatian pdf 172 Kb

page 401-408

downloads: 1.940

cite


Abstract

Izrada i provedba strategije okosnica je upravljanja poslovnim poduhvatom. Proces strateškoga menadžmenta
započinje utvrđivanjem vizije i misije, te su stoga one važne komponente daljnjeg razvoja cjelokupne
strategije poduzeća. Slijedom navedenoga može se zaključiti da je od iznimnog značenja postaviti kvalitetne
izjave o viziji i misiji kako bi se strategija razvijala u pozitivnom pravcu, a pritom bila razumljiva i poticajna
svim ciljnim skupinama.
Razvojem gospodarstva dolazi do podjela djelatnosti u četiri različita sektora (primarni, sekundarni, tercijarni
i kvartijarni). Svaki od ovih sektora ima vlastite specifičnosti koje postaju ključna komponenta diferencijacije
sektora u odnosu na ostale. Stoga se može pretpostaviti da je strategija poduzeća unutar svakog
sektora postavljena u skladu sa specifičnostima sektora. Na osnovi prethodno iznesenih činjenica nameće
se zaključak da postoje ključne komponente koje su specifične za strategije poduzeća unutar sektora, a
ujedno diferenciraju strategiju spram strategija ostalih sektora. Stoga je cilj ovoga rada je pronaći specifične
komponente za razvoj strategije svakog sektora, te ključne komponente međusektorske diferencijacije pri
postavljanju vizije i misije, a samim time i strategije među različitim sektorima.

Keywords

vizija, misija; međusektorska diferencijacija; strategija

Hrčak ID:

63471

URI

https://hrcak.srce.hr/63471

Publication date:

10.12.2010.

Article data in other languages: english

Visits: 3.165 *