Preliminary communication
Kako odgojiteljice percipiraju utjecaj medija na predškolsku djecu?
Joško Sindik
Zvjezdana Veselinović
Abstract
O utjecaju medija na ljude, posebno djecu, postavljene su brojne teorije, me-đutim bitnu ulogu u posredovanju tih utjecaja imaju odgajateljice predškolske djece u dječjim vrtićima. Problemi istraživanja bili su utvrditi razlike u per-cepcijama izloženosti djece medijima te u stavovima prema poželjnosti izlože-nosti djece medijima u odnosu na: razinu stručne spreme odgojiteljica; dobnu grupu djece u kojima odgojiteljice rade; duljinu radnog staža te dob odgojite-ljica. Istraživanje je provedeno u četiri dječja vrtića Zagreba i Zagrebačke žu-panije, a od 86 odgojiteljica su prikupljeni podaci vezani uz probleme istraži-vanja, u prigodno sastavljenom upitniku “Predškolska djeca i mediji – odgo-jitelji”. Rezultati su pokazali da postoje značajne razlike u stavu o poželjnosti korištenja određenih vrsta medija, kao i u percepciji realne izloženosti djece medijima u odnosu na razne dobne grupe djece u kojima odgojiteljice rade. Nismo utvrdili razlike u izloženosti djece medijima niti u poželjnosti korištenja vrsta medija, u odnosu na stupanj stručne spreme odgojiteljica, kao ni u odno-su na njihovu dob i radni staž. Uz direktne odgovore na postavljene probleme istraživanja, glavni zaključci su da su mediji značajno prisutni u odgojno-ob-razovnom radu u predškolskim ustanovama, ali u ograničenoj i sa stanovišta razvoja djeteta, poželjnoj mjeri. Odgojiteljice u prosjeku smatraju da je pogo-dno koristiti različite vrste medija u odgojno-obrazovnom radu s predškolskom djecom, ali uz pedagoški nadzor. Dane su preporuke za praktični rad i smjer-nice za buduća istraživanja.
Keywords
predškolsko dijete; mediji; izloženost; percepcija; poželjnost; odgojiteljice
Hrčak ID:
63943
URI
Publication date:
30.1.2010.
Visits: 8.640 *