Skip to the main content

Preliminary communication

UTJECAJ STRATEŠKIH ČIMBENIKA NA USPJEŠNOST POSLOVANJA PODUZEĆA U HRVATSKOJ TEKSTILNOJ I ODJEVNOJ INDUSTRIJI

Ivan-Damir Anić
Edo Rajh
Ivan Teodorović


Full text: english pdf 173 Kb

page 35-47

downloads: 1.611

cite


Abstract

U radu autori analiziraju razlike i sličnosti u strategijama prerađivačkih poduzeća iz hrvatske tekstilne i odjevne industrije. Analiza se zasniva na anketi koja je obuhvatila 80 poduzeća. Podaci su analizirani
k-mean klaster analizom, analizom varijance i hi-kvadrat testom. Rezultati upućuju na zaključak da poduzeća iz tekstilne i odjevne industrije u Hrvatskoj primjenjuju dvije glavne strategije: strategiju niskih troškova i strategiju orijentiranu na vrijednost. Strategija niskih troškova podrazumijeva niže materijalne
troškove, naglasak na lohn poslove i niži udio vlastitih marki u prihodima. Strategija orijentirana na vrijednost podrazumijeva orijentaciju na proizvodnju vlastitih proizvoda, razvijanju vlastitih marki i više razine materijalnih troškova. Rezultati istraživanja također upućuju i na zaključak da strategija orijentirana na vrijednost rezultira većom razinom dodane vrijednosti po zaposleniku, većim prihodom od prodaje po zaposleniku i većom profitabilnošću prodaje (ROS). Proizvođači se mogu koristiti ovom strategijom kao odgovorom na povećanu cijenovnu konkurenciju i kao sredstvom postizanja konkurentske prednosti na tržištu.

Keywords

Hrvatska; tekstilna i odjevna industrija; konkurentska strategija; rezultati poslovanja

Hrčak ID:

64984

URI

https://hrcak.srce.hr/64984

Publication date:

1.3.2011.

Article data in other languages: english

Visits: 3.472 *