Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Intenzitet i utjecaj potrošačkog animoziteta i etnocentrizma u Hrvatskoj

Matea Matić ; Odjel ekonomije i poslovne ekonomije Sveučilišta u Dubrovniku


Puni tekst: hrvatski pdf 496 Kb

str. 39-55

preuzimanja: 1.539

citiraj


Sažetak

Stavovi i osjećaji potrošača prema stranim proizvodima već su godinama predmet istraživanja na području ponašanja potrošača. Potrošački etnocentrizam i animozitet odnose se na ekonomske posljedice u okviru potrošačkih kupovnih izbora kao rezultat moralnih i društvenih obveza ili emocionalnih reakcija potrošača. Negativne predrasude i osjećaji mogu snažno utjecati na moralnu i društvenu odgovornost potrošača, a time i na njihov krajnji kupovni izbor domaćeg ili stranog proizvoda. Cilj je ovoga rada utvrditi razlike u tendenciji animoziteta i etnocentrizma s obzirom na pojedinu regiju, županiju, tip i veličinu naselja u Hrvatskoj. Isto tako, cilj je rada spoznati smjer i intenzitet utjecaja tendencije potrošačkog animoziteta prema zemljama bivše Jugoslavije na tendencije potrošačkoga etnocentrizma. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 1000 ispitanika na području Republike Hrvatske. Podaci su prikupljeni putem anketnog upitnika, a za dobivanje relevantnih rezultata korištena je faktorska analiza, analiza varijance (ANOVA) i Pearsonov koeficijent korelacije. Analizom varijance utvrđeno je da postoje značajne razlike u tendenciji potrošačkog animoziteta i etnocentrizma
između županija, tipa i veličine naselja, ali ne i s obzirom na pojedinu regiju Hrvatske. Rezultati istraživanja su utvrdili povezanost tendencije potrošačkog animoziteta prema zemljama bivše Jugoslavije i tendencije potrošačkog etnocentrizma na području Hrvatske.

Ključne riječi

potrošački animozitet; potrošački etnocentrizam; regije; županije; Hrvatska

Hrčak ID:

107918

URI

https://hrcak.srce.hr/107918

Datum izdavanja:

24.7.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.990 *