Prethodno priopćenje
Ponašanje i odnos djece prema dopunskoj školi u Berlinu
Melita Švob
; Institut za migracije i narodnosti, Zagreb, Hrvatska
Zvonimir Kotarac
; Zagreb, Hrvatska
Zdenko Ivezić
; Institut za migracije i narodnosti, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U okviru projekta »Zdravlje djece migranata« autori su proveli anketiranje jugoslavenske djece koja pohađaju dopunsku nastavu u Berlinu. Pomoću Ruterova i Schallerova upitnika ispitivali su nastavničke ocjene o ponašanju djece i odnos učenika prema dopunskoj školi. Preliminarni rezultati pokazali su da u uzorku od 232 učenika prema procjeni nastavnika 43,1% ima poremećaje ponašanja (agresivnost, neurotičnost ili hiperkinetičnost). Učenici su većinom imali negativan stav prema dopunskoj nastavi i samo je jedna četvrtina osjećala zadovoljstvo. Gotovo polovina učenika osjećala se bolje u njemačkoj nego u dopunskoj školi. Analizirajući uvjete u kojima se izvodi dopunska nastava autori pretpostavljaju da su oni imali utjecaja na procjene nastavnika i učenika te zbog toga smatraju da se u primjeni testova ove vrste moraju uzeti u obzir i faktori koji utječu na izvođenje nastave. Također se pretpostavlja da je način izvođenja dopunske nastave od značenja i prilikom uključivanja djece povratnika iz inozemstva u naš školski sistem.
Ključne riječi
dopunska škola; ponašanje djece; Berlin
Hrčak ID:
127982
URI
Datum izdavanja:
28.4.1989.
Posjeta: 1.365 *