Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Percepcija karijere poduzetnika kod srednjoškolskih učenika strukovnih škola u Republici Hrvatskoj

Vitomir Tafra orcid id orcid.org/0000-0002-8803-4541 ; Obrazovna grupa Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Ines Elezović orcid id orcid.org/0000-0001-6371-8982 ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb, Hrvatska
Ivana Sertić ; Ekonomska škola Katarina Zrinski, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 249 Kb

str. 227-234

preuzimanja: 504

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 249 Kb

str. 227-234

preuzimanja: 260

citiraj


Sažetak

U ovom radu predstavljeni su rezultati dijela istraživanja na nacionalnom reprezentativnom uzorku učenika srednjih strukovnih škola (N=2 353), a koji se odnose na percepciju učenika strukovnih škola prema karijeri poduzetnika. Istraživanje je realizirano u okviru projekta Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja „Zastupljenost poduzetničkih sadržaja u programima srednjih škola“, a koji ima za svoju osnovnu zadaću, kvalitativnim i kvantitativnim metodama, utvrditi stavove ključnih aktera prema poduzetničkim sadržajima u srednjim školama koje provode različite obrazovne programe. Naime, upravo za učenike srednjih strukovnih škola pretpostavljamo da će činiti jezgru budućih poduzetnika na kojima se velikim dijelom temelji ekonomska budućnost zemlje. Učenici su generalno pozitivno usmjereni na mogućnost poduzetničke karijere, no svoje poznavanje praktičnih pravila poslovanja ocjenjuju osrednjim. Velika većina smatra da je praktične vještine potrebne za pokretanje vlastitoga posla moguće naučiti (92,5%) i to podjednako lako kroz dodatne edukacije (upisivanje tečaja) i odrađivanje prakse te u radu za nekoga drugoga, a najteže kroz pokretanje vlastite tvrtke. Ovaj nalaz ukazuje na to da učenici završnih razreda strukovnih škola imaju visoka očekivanja od redovnih, izvanrednih i dopunskih obrazovnih programa, a zapravo prilično nevoljko sami preuzimaju inicijativu.

Ključne riječi

karijera poduzetnika; strukovno obrazovanje; stavovi učenika

Hrčak ID:

130270

URI

https://hrcak.srce.hr/130270

Datum izdavanja:

1.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.736 *