Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Primjena teorije grupa u teoriji glazbe ili kako smjestiti Beethovena na torus

Maja Karaga ; Prirodoslovno matematički fakultet
A. Petrovečki ; Prirodoslovno matematički fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 1.099 Kb

str. 18-35

preuzimanja: 1.175

citiraj


Sažetak

Glazba i matematika su neraskidivo povezane. Žice žičanih instrumenata vibriraju određenim frekvencijama. Zvučni valovi opisuju se matematičkim jednadžbama. Tehnlogija nužna za izradu digitalne snimke glazbe počiva na matematici. Na posljetku, matematika je jezik koji znanstvenici koriste da opišu svijet oko nas, kojeg je glazba dio. Pitanje koje se tada nameće samo po sebi je - ako možemo modelirati zvuk matematičkim jednadžbama, možemo li naći jednadžbu koja opisuje glazbene kompozicije? Odgovor na to pitanje je naravno niječan, takva jednadžba ne postoji. Ali, sve muzičke kompozicije posjeduju određene matematičke strukture, i te matematičke strukture nisu opisane jednadžbama, već matematičkom teorijom grupa. Glazbena teorija nam daje konceptualne kategorije da organiziramo i razumijemo glazbu. Teorija grupa opisuje načine na koje su skupovi tonova povezani i kako ih se može transformirati iz jednog u drugog. Na taj način, pomaže ne samo slušaču da čuje glazbu na novi način, već i kompozitoru pri analizi i stvaranju novog djela, te glazbenom izvođaču u prepoznavanju istih i srodnih dijelova u glazbi, što mu olakšava pamćenje i kasnije izvođenje glazbenog djela.

Ključne riječi

Hrčak ID:

133045

URI

https://hrcak.srce.hr/133045

Datum izdavanja:

31.8.2014.

Posjeta: 2.153 *