Stručni rad
KONCEPT TREĆA ITALIJA – ZEMLJA MIKROPODUZEĆA I KLASTERA
Marina Jovićević Simin
; Visoka škola strukovnih studija za menadžment i poslovne komunikacije
Miladin Kalinić
; Visoka škola strukovnih studija za menadžment i poslovne komunikacije
Zrinka Blažević
; Visoka škola Virovitica
Sažetak
Glavna karakteristika talijanske gospodarstva, kada je u pitanju veličina poduzeća, je da su najviše zastupljena mikropoduzeća (manje od deset zaposlenih) u usporedbi sa ostalim OECD zemljama u odnosu na veličinu poduzeća i udjelu zaposlenosti. Od ukupnog broja talijanskih proizvodnih poduzeća 84% predstavljaju mikropoduzeća, koja obuhvaćaju 25% ukupne zaposlenosti, 11,4% prometa i 15,3% dodate vrijednosti. Dominantna zastupljenost mikropoduzeća je imala veliki utjecaj na strukturu talijanske industrije. Da bi prerastao problem vezan za rast zbog veličine poduzeća, vlada je tokom proteklih desetljeća razvila koncept „Treće Italije“ i poduzela konkretne mjere za unapređenje povezivanja MSP u klastere. Industrijski okrug je u Italiji glavni oblik grupiranja poduzeća u klastere. U mnogobrojnim sektorima u kojima su dominirala mala poduzeća, povezivanje ovih poduzeća u klastere u pojedinim regijama pružilo je mogućnosti ubrzanog razvoja, osvajanja tržišnih niša, povećanje izvoza i novog zapošljavanja.
Ključne riječi
mikropoduzeća; industrijski okruzi; klasteri; treća Italija; regionalni razvoj
Hrčak ID:
144033
URI
Datum izdavanja:
30.6.2015.
Posjeta: 2.229 *