Izvorni znanstveni članak
Simbolizam u djelu Gabriela Jurkića na početku i kraju Prvoga svjetskog rata: istina izmedu realnosti i nerealnosti
Clara Tomic Bleibtreu
; Gimnazija Simone Weil, Pantin—Paris
Sažetak
Polazeći od konstatacije da nijedna od brojnih analiza djela Gabriela Jurkića ne zalazi u dublju analizu njegova simbolizma u okviru secesije, Clara Tomic Bleibtreu na primjeru dviju slika, Visoravan u cvatu (1914.) i Kod ovaca (1918.), pokazuje semiološkom analizom kako su početak i kraj Prvoga svjetskog rata te period secesije utjecali emocionalno i simboliški na djelo Gabriela Jurkića. Autorica zaključuje kako na prvi pogled realni elementi pejzaža na tim slikama ne prikazuju realnost, nego interveniraju u pejzažu transformirajući njegovu realnost u nove simboličke horizonte.
Ključne riječi
Gabrijel Jurkić; slikarstvo; 20. stoljeće; secesija; simbolizam; pejsaž; semiotika
Hrčak ID:
148741
URI
Datum izdavanja:
15.12.2005.
Posjeta: 1.435 *