Revija za sociologiju, Vol. 21 No. 4, 1990.
Izvorni znanstveni članak
Obrazovanje za utopiju
Vesna Teršelić
; Zagreb
Sažetak
Opreka između evropske tradicije državnog školstva i radikalne obrazovne tradicije može se pojednostavljeno opisati i kao opreka školovanja za prihvaćanje postojećeg i obrazovanja za utopiju. Kroz školovanje čovjek stječe određeno zanimanje koje mu jamči mjesto u postojećem poretku stvari i društvenih odnosa. Kroz školovanje prihvaća proklamirane društvene vrijednosti i postaje poslušan djelić mehanizma vječitog obnavljanja postojećeg. Radikalna tradicija pak ističe obrazovanje slobodne, stvaralačke jedinke koja kritički preispituje postojeće i u zajednici s drugim slobodnim osobama traga za utopijom — zajednicom bez upotrebe čovjeka po čovjeku. Nakon kratkog povijesnog pregleda mislioca i praktičara radikalnog obrazovanja, slijede razmišljanja o mogućim reformama sistema državnih škola inspiriranim iskustvom Sumerhilla i drugih radikalnih škola.
Ključne riječi
Hrčak ID:
155120
URI
Datum izdavanja:
31.12.1990.
Posjeta: 1.798 *