Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20140925151139

Optimizacija konstrukcije rezne glave stroja za bušenje primjenom ortogonalnog eksperimenta i analize konačnih elemenata

Xueyi Li ; College of Mechanical and Electronic Engineering, Shandong University of Science and Technology, 266590 Qingdao, China
Yonggang Lv ; College of Mechanical and Electronic Engineering, Shandong University of Science and Technology, 266590 Qingdao, China
Shucai Xu ; State Key Laboratory of Automotive Safety and Energy, Department of Automotive Engineering, Tsinghua University, 100084 Beijing, China
Qingliang Zeng ; College of Mechanical and Electronic Engineering, Shandong University of Science and Technology, 266590 Qingdao, China
Binbing Huang ; Suzhou Automobile Research Institute, Tsinghua University, 215134 Suzhou, China


Puni tekst: hrvatski pdf 1.103 Kb

str. 707-714

preuzimanja: 484

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.103 Kb

str. 707-714

preuzimanja: 878

citiraj


Sažetak

U radu se istražuje optimizacija konstrukcije rezne glave stroja za bušenje. U tu su svrhu kao varijable optimizacije izabrani brzina rotacije, brzina oscilacije, rezni kutovi pijuka i kutovi nagiba pijuka, a kao ciljevi optimizacije izabrani su srednja vrijednost rezultirajuće sile i koeficijent varijacije reznog opterećenja. Učinci ovih parametara na indekse evaluacije analiziraju se ortogonalnim eksperimentom i analizom konačnih elemenata. Također je provedena analiza promjene trenda indeksa evaluacije s promjenama eksperimentalnih čimbenika. U usporedbi s originalnim projektom, dva indeksa evaluacije smanjila su se za 18,3 % i 5,5 % nakon optimizacije, čime je značajno poboljšana rezna performansa rezne glave stroja za bušenje.

Ključne riječi

rezni kut pijuka; rezna glava; analiza konačnih elemenata; nagibni kut pijuka; ortogonalni eksperiment; brzina rotacije; brzina oscilacije

Hrčak ID:

160136

URI

https://hrcak.srce.hr/160136

Datum izdavanja:

19.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.851 *