Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20131107130926

Primjena Kroneckerove algebre u poslovanju željeznice

Mark Stefan (Volcic) ; Austrian Institute of Technology GmbH, Giefinggasse 2, A-1210 Vienna, Austria
Johann Blieberger ; TU Wien, Institute of Computer Aided Automation Treitlstraße 1-3, A-1040 Vienna, Austria
Andreas Schöbel ; OpenTrack Railway Technology Ltd., Kaasgrabengasse 19/8, A-1190 Vienna, Austria / Karlsplatz 13, 1040 Vienna, Austria


Puni tekst: hrvatski pdf 2.468 Kb

str. 21-30

preuzimanja: 917

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 2.468 Kb

str. 21-30

preuzimanja: 429

citiraj


Sažetak

Predstavljamo metodologiju za otpremu vlakova koja sprečava potpune zastoje i uključuje moguća ograničenja raspoložive energije energetskog sustava. Naš pristup primjenjuje Kronekerovu algebru za manipuliranje matrica. Do blokiranja vlakova općenito dolazi zbog nedostatka nekog resursa, a to može biti ili infrastruktura ili energija. Naša se metoda može primijeniti i za grubi proračun putnih vremena. Vrijeme blokiranja je uključeno u proračunato putno vrijeme. Za prikaz kretanja vlakova u željezničkom sustavu rabimo grafikone, koji su prikazani matricama graničenja. Pretpostavljamo da su granice u grafikonu označene elementima polukruga. Za modeliranje sinhronizacije obično se grafikoni dvaju ili više različitih smjerova vlakova odnose na isti dio kolosijeka. Naš se pristup može primijeniti kod modeliranja složenog željezničkog sustava. Na primjer, ako treba programirati dodatne vlakove, zastoj u energetskoj centrali ili na spojnim pravcima, bilo zbog kvara ili održavanja, našim se modelom može izračunati kako se to odražava na putnom vremenu vlakova u sustavu.

Ključne riječi

Kroneckerova algebra; otprema; putno vrijeme; vođenje računa o energiji; zastoj

Hrčak ID:

174696

URI

https://hrcak.srce.hr/174696

Datum izdavanja:

10.2.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.010 *