Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uloga visokoškolske knjižnice u znanstvenoj komunikaciji: istraživanje korisnika knjižnice Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji

Ana Montan ; Knjižnica Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilište u Rijeci
Tatjana Aparac-Jelušić orcid id orcid.org/0000-0002-9391-8333


Puni tekst: hrvatski pdf 392 Kb

str. 17-46

preuzimanja: 365

citiraj


Sažetak

Suvremeno doba svjedok je kontinuirana napretka tehnologije, napose one komunikacijske i informacijske, što se odražava i na upravljanje knjižnicama visokih učilišta. Stoga se u radu polazi od teze da razvoj novih tehnologija utječe na poslo- vanje i položaj visokoškolskih knjižnica unutar akademske i znanstvene zajednice.
Nakon kratkog teorijskog prikaza glavnih trendova u znanstvenoj komunikaciji, predstavljeni su rezultati istraživanja vezanog uz percepciju ispitanika o ulozi knjižnice te načinu njihova znanstvenog komuniciranja. Istraživanje je provedeno na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu (Ika, Opatija) metodom individualnog intervjua, s ciljem utvrđivanja segmenata poslovanja koje knjižnica može poboljšati kako bi uspješnije zadovoljavala potrebe svojih korisnika te bila prepoznata kao partner. Rezultati istraživanja pokazuju utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na poslovanje knjižnice u smislu smanjene posjećenosti, no korisnici i dalje prepoznaju njezinu ulogu u nabavljanju građe, osiguravanju pristupa građi u papirnatom i digitalom obliku te percipiraju knjižnicu kao izvor informacija, odnosno važnu podršku za znanstveni rad. Također, pokazala se potreba za tematskim radionicama odnosno predavanjima vezanima uz pretraživanje baza podataka, otvoreni pristup te bibliometriju.

Ključne riječi

znanstvena komunikacija; visokoškolske knjižnice; informacijska i komunikacijska tehnologija; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu; Opatija

Hrčak ID:

187569

URI

https://hrcak.srce.hr/187569

Datum izdavanja:

26.6.2017.

Posjeta: 1.191 *