Socijalna psihijatrija, Vol. 46 No. 2, 2018.
Pregledni rad
Motivacijski intervju s djecom i adolescentima: Razvojni pristup i prikaz bolesnika
Vlatka Boričević Maršanić
; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb, Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Medicinski fakultet, Osijek
Iva Zečević
; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb
Ana Kordić
; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb
Mia Flander
; Hrvatska udruga za dojenačku, dječju i adolescentnu psihijatriju, Zagreb, Hrvatska
Ljiljana Karapetrić Bolfan
; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb
Ljubica Paradžik
; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb
Sažetak
Motivacijski intervju (MI) je na dokazima temeljena, prema klijentu usmjerena, kolaborativna terapijska tehnika za
povećanje motivacije za promjenu razrješenjem ambivalencije. MI je razvijen u području ovisnosti i prerastao je
u široko korištenu bihevioralnu intervenciju. MI naglašava autonomiju, empatiju te uvažavanje vjerovanja i misli
o promjeni pacijenta. Iako može biti samostalna intervencija, MI se koristi i za povećanje motivacije prije početka
ili kod gubitka motivacije tijekom zdravstvenog tretmana. Istraživanja MI su primarno bila usmjerena na odraslu
populaciju te studije učinkovitosti za mlađu populaciju fokusirane na adolescente i preadolescente, a ne djecu
predškolske i školske dobi. Izostanak direktnih istraživanja na djeci mlađe dobi nastao je zbog zahtjeva za određenim
stupnjem apstraktnog mišljenja za provođenje MI. Međutim, novija istraživanja pokazuju da je moguće prilagoditi
MI teoriju i primjenu na jezik razumljiv i svrsishodan djeci. Korištenje MI materijala specifičnih za mlade s prikladnim
i fleksibilnim adaptacijama aktivnosti omogućuje postizanje pozitivnih ishoda kod djece. Cilj je ovog rada prikazati
glavne principe MI te suvremene spoznaje o razvojnoj primjerenosti i učinkovitosti MI u djece i adolescenata.
Ključne riječi
Motivacijski intervju; Ambivalencija; Promjena ponašanja; Djeca i adolescenti
Hrčak ID:
203821
URI
Datum izdavanja:
19.7.2018.
Posjeta: 3.975 *