Psihologijske teme, Vol. 16 No. 1, 2007.
Izvorni znanstveni članak
Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu srednjoškolaca
Petra Anić
; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Ingrid Brdar
; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Cilj je rada bio provjeriti klasifikaciju ispitanika u grupe s obzirom na različite obrasce suočavanja s akademskim stresom, a potom usporediti dobivene grupe prema nekim obilježjima (školski uspjeh, samopoštovanje i anksioznost, način provođenja slobodnog vremena i konzumacija nekih opojnih sredstava).
U ispitivanju je sudjelovalo 270 učenika (75 muških i 192 ženskih ispitanika) srednjih škola, prosječne dobi 17.19 godina. Učenici su klasificirani u četiri grupe ovisno o načinu suočavanja s akademskim stresom.
Prva grupa obuhvaća učenike koji su najviše skloni zaboravljanju kao načinu suočavanja sa stresom. Oni najviše konzumiraju alkohol, iako je razlika značajna samo u odnosu na grupu Problem i podrška, a loša je ocjena za njih manje stresna nego za većinu učenika. Učenici iz druge grupe u stresnoj su situaciji usmjereni na
rješavanje problema i traženje socijalne podrške. Oni imaju najviše samopoštovanje, najmanje konzumiraju alkohol i lake droge, a više slobodnog vremena posvećuju aktivnostima vezanim uz kulturu ili druženju s braćom i sestrama. Treća grupa obuhvaća učenike koji malo koriste bilo koju strategiju suočavanja sa stresom. Njima loša ocjena nije jako stresna, nemaju visoku anksioznost i imaju dosta visoko samopoštovanje. U slobodno se vrijeme najviše bave sportom, najmanje izlaze i malo vremena posvećuju kulturi. Za učenike u četvrtoj grupi, koji najviše koriste emocijama usmjereno suočavanje i traže podršku, dobivanje je loše ocjene najviše stresno. Imaju najvišu anksioznost i najmanje samopoštovanje, najviše konzumiraju lake droge i dosta puše. U slobodno vrijeme više izlaze od ostalih učenika.
Ključne riječi
suočavanje sa stresom; lake droge; aktivnosti u slobodnom vremenu; srednjoškolci (adolescenti)
Hrčak ID:
20521
URI
Datum izdavanja:
1.12.2007.
Posjeta: 6.558 *