Odgojne znanosti, Vol. 8 No. 2 (12), 2006.
Prethodno priopćenje
UPRAVLJANJE LJUDSKIM POTENCIJALOM U ŠKOLSTVU
Stjepan Staničić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Ljudski je potencijal nedvojbeno odlučujući čimbenik uspjeha
u tržišnim uvjetima poslovanja svih djelatnosti. Intenzivnija skrb za taj potencijal u školstvu prepoznaje se u vremenu promjena, kada se naglo osvještava njegova važnost u ostvarivanju odgojnih i obrazovnih ciljeva. Tijekom (kratke) realizacije potprojekta „Ljudski potencijali za promjene hrvatskog školstva“, a u sastavu projekta „Model obveznog školovanja – studija izvodljivosti“, prikupili smo neke kvantitativne pokazatelje. U ovom smo prilogu kratko analizirali potencijal kojim raspolaže hrvatsko školstvo, ciljeve i funkcije upravljanja tim potencijalom, što se u tom području očekuje od ravnatelja te kakva je situacija na tržištu rada. Došli smo do zaključka da u Hrvatskoj, na razini sustava, ne postoji cjelovita
skrb za ljudski potencijal u školstvu, te da obrazovne ustanove nemaju zadovoljavajuću podršku. Upravna podrška razvijena je na štetu istraživačke i razvojne (85 : 15). Administrativno i represivno je prevladalo i omalovažilo stručno i preventivno. S autonomijom škola raste odgovornost ravnatelja za vrsnoću ljudskoga potencijala pa je potrebno pokrenuti njihovo osposobljavanje u tom području. Daljnjim istraživanjima potrebno je utvrditi kvalitativni aspekt fenomena ljudskoga potencijala za promjene u hrvatskom školstvu.
Ključne riječi
Institucije podrške u školstvu; ljudski potencijal u školstvu; ravnatelji; tržište rada u školstvu; upravljanje ljudskim potencijalom u školstvu; zaposleni u školstvu
Hrčak ID:
23543
URI
Datum izdavanja:
14.11.2006.
Posjeta: 9.620 *