Ostalo
KOMUNIKACIJSKI DEFICIT EUROPSKE UNIJE: STAVOVI I PRAKSE STUDENATA SVEUČILIŠTA U ZAGREBU I SVEUČILIŠTA U LJUBLJANI
Emanuela Međan
orcid.org/0000-0002-9135-9187
; Ministarstvo vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske
Sažetak
U ovom radu istražuju se prakse mladih, tj. redovitih studenata Sveučilišta u Zagrebu i Sveučilišta u Ljubljani, prilikom informiranja o europskim pitanjima te njihovi stavovi o demokratskom odnosno komunikacijskom deficitu Unije. Točnije, analizirani su njihovi stavovi o izvještavanju medija o europskim pitanjima, načinu komunikacije Unije s građanima te utječe li način komunikacije Unije s građanima na njenu percepciju kao demokratski deficitne organizacije. U online anketi sudjelovalo je 202 redovitih studenata (100 sa Sveučilišta u Zagrebu i 102 sa Sveučilišta u Ljubljani). Rezultati istraživanja pokazuju kako se većina ispitanika smatra nedovoljno informiranima o europskim pitanjima. Prilikom informiranja o aktualnim europskim zbivanjima oni najviše koriste društvene mreže i službene mrežne stranice institucija EU-a. Analizom stavova pokazano je kako većina ispitanika nema mišljenje o načinu izvještavanja medija o europskim pitanjima kao i o načinu komunikacije Unije s građanima. No, većina njih smatra kako bi kvalitetnija komunikacija Unije s građanima umanjila privid njenog demokratskog deficita u javnosti.
Ključne riječi
Europska unija; demokratski deficit; komunikacijski deficit; odnosi s javnošću; mediji
Hrčak ID:
237430
URI
Datum izdavanja:
30.12.2019.
Posjeta: 1.473 *