Acta Iadertina, Vol. 17 No. 1, 2020.
Izvorni znanstveni članak
Stavovi studenata pedagogije o autoritetu nastavnika
Marija Krešić
orcid.org/0000-0001-7042-9070
; Studij pedagogije, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti, Sveučilište u Mostaru
Tanja Zelenika
orcid.org/0000-0002-8288-086X
; Studij pedagogije, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti, Sveučilište u Mostaru
Tina Vekić
; Studij pedagogije, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti, Sveučilište u Mostaru
Sažetak
Autoritet je ključno profesionalno i osobno obilježje nastavnika. Nastavnik treba znati upravljati i voditi razredne i školske aktivnosti, biti stručnjak iz nastavnoga predmeta koji poučava, koristiti primjerene metode poučavanja, iskazivati razumijevanje prema svakom učeniku, a pritom imati i pozitivan utjecaj na učenike. U suvremenoj se pedagoškoj literaturi taj pojam sve rjeđe koristi. Promjene u odgoju i obrazovanju koje naglašavaju autonomiju učenika i stvaranje pogodnoga ozračja za učenje dovele su do narušavanja autoriteta nastavnika u razredu.
Cilj je rada razmotriti stavove studenata pedagogije o autoritetu nastavnika u suvremenom pristupu odgoju i obrazovanju, otkriti njegove karakteristike i eventualne promjene tradicionalnoga shvaćanja autoriteta. U istraživanju su sudjelovali studenti pedagogije, a provedeno je upitnikom otvorenoga tipa u kojemu su studenti iskazivali mišljenje o autoritetu nastavnika u učionici, obilježjima i značenju autoriteta. Rezultati su pokazali da studenti pedagogije autoritet nastavnika povezuju s tradicionalnim oblikom autoriteta, dajući mu obilježja relacijskoga autoriteta, tj. u velikoj ga mjeri povezuju s odnosom nastavnika i učenika.
Ključne riječi
autoritet nastavnika, profesionalna obilježja suvremenoga nastavnika, vrste autoriteta nastavnika.
Hrčak ID:
245065
URI
Datum izdavanja:
16.9.2020.
Posjeta: 2.735 *