Odgojno-obrazovne teme, Vol. 4 No. 2, 2021.
Pregledni rad
https://doi.org/10.53577/oot.4.2.6
IZAZOVI STIMULIRANJA AUTOREFLEKSIVNOSTI U NASTAVI KOLEGIJA FOKUSIRANIH NA OBITELJ NA STUDIJU PEDAGOGIJE
Barbara Kušević
orcid.org/0000-0001-8911-3295
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
U nastavu kolegija koji se bave proučavanjem obiteljske dinamike, roditeljevanja i suradnje s
obiteljima gotovo svi studenti ulaze s osobnim iskustvom bivanja dijelom obitelji. Nastavnik
tomu može pristupiti zanemarivanjem te činjenice, njezinim uvažavanjem, ali nečinjenjem
tih iskustava eksplicitnim dijelom nastave ili pak stvaranjem konteksta u kojemu se potiče
interpretiranje nastavnih sadržaja uvažavanjem (i) osobnih iskustava kao referentnoga okvira.
Takvo stimuliranje autorefleksivnosti ima međutim potencijal generiranja različitih pedagoških
dilema, koje obuhvaćaju pitanje nastavnikova legitimiteta za stimuliranje autorefleksivnosti u
obrazovanju, opasnost generiranja studentove emocionalne nelagode uslijed kontrastiranja
znanstvenih spoznaja s vlastitim obiteljskim iskustvima i opasnost narušavanja povjerljivosti
osobnih podataka studenata tijekom nastavnoga procesa. Analizirajući svaku od tih triju
dilema, cilj je ovoga rada odgovoriti na pitanje je li, da bi se njihove potencijalne negativne
implikacije minimalizirale, nastavu iz ovoga područja moguće/poželjno organizirati izuzimajući
studentova osobna iskustva i emocije. Zaključak je provedene analize da apersonalno pristupanje
znanstvenim spoznajama u nastavi kolegija fokusiranih na obitelj na studiju pedagogije, čak i
ako jest moguće, iz teorijske perspektive kritičke i feminističke pedagogije nije poželjno, zbog
čega se konstruktivnijim drži promišljanje o nastavnikovu odgovornome pozicioniranju prema
(učincima) autorefleksivnosti u nastavi.
Ključne riječi
emocionalni angažman studenata; feministička pedagogija; kritička pedagogija; pedagoški odnos; visokoškolska nastava
Hrčak ID:
268178
URI
Datum izdavanja:
25.11.2021.
Posjeta: 1.230 *