Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PRILAGODBE LEKTIRNIH SADRŽAJA UČENICIMA S TEŠKOĆAMA U OSNOVNOJ ŠKOLI

Valerija Boras orcid id orcid.org/0000-0002-2270-1583 ; Osnovna škola Mate Lovraka, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 328 Kb

str. 41-54

preuzimanja: 1.530

citiraj


Sažetak

Uspješnost integracije učenika s teškoćama u obitelj, školu, zajednicu, radno mjesto i društvo ovisi o njegovim temeljnim obrazovnim postignućima, posebno o razvoju čitalačke pismenosti. Jedna od temeljnih komponenti za razvoj čitalačke pismenosti je školska lektira. Važnost školske lektire nije samo naučiti učenika čitati već i uvesti ga u svijet djela, potaknuti maštu, logičko zaključivanje, moralno i životno razmišljanje. Dostupnost školske lektire učenicima s teškoćama u Republici Hrvatskoj izuzetno je ograničena te se često oslanja na kreativnost i inicijativu pojedinog učitelja. Ovaj rad bavi se prikazom lektirnih djela, prilagođenih učenicima s teškoćama u osnovnoj
školi, dostupnih na hrvatskom tržištu. Jednako tako u radu će se prikazati preporuke za prilagodbu sadržaja lektirnih djela za učenike s intelektualnim teškoćama i jezično-govorno glasovnim komunikacijskim teškoćama.

Ključne riječi

lektira; prilagodba; učenici s teškoćama; osnovna škola

Hrčak ID:

273719

URI

https://hrcak.srce.hr/273719

Datum izdavanja:

22.12.2021.

Posjeta: 2.257 *