Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.32728/mo.16.2.2021.05

POJMOVNO ODREĐENJE STATISTIČKE PISMENOSTI, ZAKLJUČIVANJA I MIŠLJENJA

Katarina Kostelić orcid id orcid.org/0000-0002-7107-1696 ; Fakultet ekonomije i turizma „Dr. Mijo Mirković“ Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Ivana Salopek


Puni tekst: hrvatski pdf 370 Kb

str. 91-122

preuzimanja: 548

citiraj


Sažetak

Statistička pismenost jedna je od kritičnih vještina odraslih osoba potrebna za funkcioniranje u modernom društvu kao informiranih i aktivnih građana i zaposlenika, ali i često zanemarena vještina. Jedan od razloga može biti neujednačenost pri definiranju statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja, pri čemu se tri pojma isprepliću. Svrha rada jest ukazati na važnost statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja te pojmovno ih odrediti. U radu je predstavljen sistematizirani pregled pristupa pojmovnom određivanju statističke pismenosti, zaključivanja i mišljenja. Rezultat je predloženi okvir definicija uz prateće elemente znanja, dispozicije i razina obrazovnih ishoda. Specifična znanja, vještine i način razmišljanja uz primjenu u različitim područjima djelovanja argumenti su za priznavanje statističke pismenosti kao generičke kompetencije. Postavljanje definicija prvi je korak pri operacionalizaciji i implementaciji, uz implikacije vezane za poziciju u kurikulumu i provedbu.

Ključne riječi

statistička pismenost, statističko zaključivanje, statističko mišljenje.

Hrčak ID:

273862

URI

https://hrcak.srce.hr/273862

Datum izdavanja:

15.3.2022.

Posjeta: 1.201 *