Logopedija, Vol. 12 No. 2, 2022.
Pregledni rad
https://doi.org/10.31299/log.12.2.2
Metode podrške u logopedskoj terapiji
Jelena Kuvač Kraljević
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju, Borongajska cesta 83f, 10 000, Zagreb
Antonia Brzoja
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju, Borongajska cesta 83f, 10 000, Zagreb
Sažetak
Cilj je ovog preglednog rada približiti logopedima ulogu metoda podrške. One se primjenjuju u
logopedskoj terapiji radi provođenja i ispunjavanja zadanih aktivnosti i postavljenih terapijskih ciljeva.
Metode podrške predstavljaju važan i nezaobilazan element u planiranju i provedbi terapije. Stoga je
važno da logoped poznaje njihove prednosti i nedostatke, kao i mogućnosti i ograničenja u njihovoj
primjeni s obzirom na vrstu poremećaja koji je u središtu terapije, te postavljenih ciljeva kako bi se
promijenila ili ublažila klinička slika poremećaja.
U radu je opisano i ukratko predstavljeno deset najčešćih metoda u logopedskoj terapiji jezičnih,
govornih i komunikacijskih poremećaja, stoga navedene i opisane metode ne predstavljaju iscrpnu
i sveobuhvatnu listu svih dostupnih metoda. Posebna je pažnja na kraju rada usmjerena postavljanju
metoda na bihevioralno-kognitivnom teorijskom kontinuumu, odnosno u okvire onih dviju teorija koje
su najviše utjecale na njihov nastanak i primjenu u kliničkom radu, te njihovo smještanje s obzirom na
jezične, govorne i komunikacijske poremećaje.
Ključne riječi
Hrčak ID:
292596
URI
Datum izdavanja:
31.1.2023.
Posjeta: 2.465 *