GLASILO FUTURE, Vol. 5 No. 5-6, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32779/gf.5.5-6.1
Preferencije studenata prema čokoladnim namazima
Lari Hadelan
orcid.org/0000-0002-8499-0771
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zagreb.
Anja Marković
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Studentica studija Agrobiznis i ruralni razvitak, Zagreb.
Željka Mesić
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zagreb.
Magdalena Zrakić Sušac
; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zagreb.
Sažetak
Čokoladni namazi su desertna namirnica koje karakterizira privlačan okus, ali i visoka kalorijska
vrijednost. Najviše se prodaju u Aziji iako, po glavi stanovnika, najviše na njihovu nabavu troše
Europljani. Hrvatsko tržište čokoladnih namaza je visoko koncentrirano s dominacijom talijanske
Nutelle i hrvatske Lino Lade. U novije vrijeme pojavljuju se i "zdravije" inačice čokoladnih namaza s
namirnicama koje odlikuju bolji nutritivni sastav i zdravstvena percepcija. Cilj rada bio je utvrditi
osnovne tržišne značajke čokoladnih namaza i preferencije studenata prema njima. Uz analizu
relevantnih sekundarnih izvora podataka, u radu je provedena anketa sa sudjelovanjem 96 studenata
Agronomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. U obradi rezultata korištene su jednovarijantne
(frekvencija i distribucija) i dvovarijantne (hi-kvadrat test) metode statističke analize. Rezultati ankete
ukazuju da većina ispitanika konzumira čokoladne namaze jednom mjesečno, podjednako kupuju
poznate brandove namaza kao i trgovačke robne marke. U odabiru između Nutelle i Lino Lade
ispitanici daju blagu prednost hrvatskom brandu, prvenstveno zbog niže cijene, boljeg okusa i države
podrijetla. Ispitanici ocjenjuju slatke namaze s hrvatskih OPG-ova perspektivnim proizvodima, ali ih
uglavnom ne smatraju dovoljno dobrom zamjenom postojećih čokoladnih namaza.
Ključne riječi
čokoladni namaz, tržište, konzumacija, student.
Hrčak ID:
294152
URI
Datum izdavanja:
30.12.2022.
Posjeta: 726 *