Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22572/mi.29.1.4
Instagram: prilog sociološkim istraživanjima aktivnosti mladih na društvenim mrežama
Marija Lončar
orcid.org/0000-0002-4929-3073
; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet
Zorana Šuljug Vučica
orcid.org/0000-0003-4969-3859
; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet
Larisa Hržić
orcid.org/0000-0002-4851-1809
; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet
Sažetak
Instagram, kao jedna od platformi društvenih medija, prisutan je u društvu već cijelo jedno desetljeće. Od pojave društvenih mreža upravo je Instagram jedna od najbrže rastućih što ukazuje na važnost i utjecaj koju ima. Kao takva, donosi promjene u društvu na brojnim razinama. Premda je nastala s ciljem dijeljenja fotografija i videozapisa i to u svrhu zabave, Instagram kao društvena mreža pruža
i mogućnosti komunikacije i interakcije među njezinim korisnicima. Time otvara prostor za istraživanje različitih (društvenih) aspekata ove platforme. Cilj istraživanja bio je ispitati iskustva korištenja Instagrama među mladima u Splitu, s obzirom na nedostatak takvih istraživanja u Hrvatskoj. Posebnim istraživačkim ciljevima ispitivala se aktivnost mladih na Instagramu i razlike u komunikacijsko-interakcijskim aspektima Instagrama s obzirom na spol. Istraživanje je provedeno 2019. godine na području Splita i okolice na prigodnom uzorku (N=566). Rezultati istraživanja pokazali su kako većina mladih u Splitu posjeduje profil na Instagramu. S obzirom na to da pretežno imaju privatni profil, ne iznenađuje to da se interakcija i komunikacija odvijaju s korisniku bliskim i poznatim osobama. Među načinima komuniciranja među mladima, posebno se ističu objava sadržaja i reakcija lajkom na sadržaj drugih. Premda su većina mladih u Splitu aktivni akteri u virtualnoj stvarnosti jedne od najpotentnijih društvenih mreža, analiza je pokazala razlike s obzirom na spol, pri čemu žene učestalije objavljuju i reagiraju na tuđe objave (lajkom i komentarom). Ujedno, žene u većoj mjeri pripremaju pozadinu i namještaju pozu prije fotografiranja i uređuju fotografiju te koriste filtre što ukazuje na to da one daju više pozornosti o dojmu koji ostavljaju na Instagramu.
Ključne riječi
društveni mediji; društvena mreža; Instagram; komunikacijsko-interakcijski aspekti; sociološko istraživanje; anketa; mladi
Hrčak ID:
304802
URI
Datum izdavanja:
19.6.2023.
Posjeta: 2.247 *