Acta Iadertina, Vol. 20 No. 1, 2023.
Stručni rad
https://doi.org/10.15291/ai.4213
Učitelji u inkluziji
Karla MATIĆ
orcid.org/0009-0005-0452-501X
; Centar za odgoj i obrazovanje Juraj Bonači, Split, Hrvatska
Petra KASAP
; Prometno-tehnička škola Šibenik, Šibenik, Hrvatska
Sažetak
U obrazovnom smislu inkluzija se definira kao aktivno uključivanje
učenika s teškoćama u redovni nastavni proces (Subotić, 2014). U tom
kontekstu učitelji predstavljaju najvažniju sponu između učenika i
škole kao institucije, stoga se upravo oni smatraju jednim od ključnih
faktora prilagodbe učenika s teškoćama na pohađanje školskog
programa (Rajović i Jovanović, 2010). Cilj ovog rada ispitati je kako
učitelji iz Zadra percipiraju inkluziju djece s teškoćama, kako procjenjuju
vlastite kompetencije za taj oblik rada te s kojim se preprekama
susreću. U tu svrhu provedeno je pet polustrukturiranih intervjua s
učiteljima iz Zadra (OŠ Stanovi), nakon čega su prikupljeni podatci
transkribirani i analizirani. Utvrđeno je da učitelji vide inkluziju kao
obrazovnu praksu koja promiče toleranciju i suradničko ponašanje,
procjenjuju je profesionalnim izazovom, ali ujedno i naglašavaju potrebu
za profesionalnim usavršavanjem i stjecanjem dodatnih kompetencija.
Dodatno, učitelji su istaknuli važnost suradnje s asistentima,
stručnim suradnicima i roditeljima kako bi inkluzija bila uspješna,
dok su nedovoljnu podršku školskog sustava (materijalne i financijske
resurse) prepoznali kao značajnu prepreku u kvalitetnom radu.
Ključne riječi
inkluzija, djeca s teškoćama, učitelji, razredna nastava, suradnja
Hrčak ID:
307933
URI
Datum izdavanja:
27.7.2023.
Posjeta: 1.180 *