Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/at/2023.35.2.137

STRES NA POSLU U UGOSTITELJSTVU

Éva Fenyvesi orcid id orcid.org/0000-0002-1500-9409 ; Budapest Business School, Faculty of Commerce, Hospitality and Tourism, Budapest, Hungary
Fanni Kondár ; Internetplaza Kft., Újlengyel, Hungary
Andrea Sólyom orcid id orcid.org/0000-0001-7634-6364 ; Budapest Business School, Faculty of Commerce, Hospitality and Tourism, Budapest, Hungary
Ilona Kovács Székely ; Budapest Business School, Faculty of Commerce, Hospitality and Tourism, Budapest, Hungary


Puni tekst: hrvatski pdf 5.284 Kb

str. 137-173

preuzimanja: 369

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 5.284 Kb

str. 137-173

preuzimanja: 301

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati: (1) najčešće čimbenike stresa u ugostiteljstvu Mađarske, (2) učestalost izloženosti radnika stresu, (3) povezanost između mijenjanja posla i stresa, (4) stupanj utjecaja motivacije na nošenje sa stresom zaposlenika. Istraživanje se bazira na upitniku provedenom putem interneta na uzorku od 482 ugostiteljska radnika. Analiza podataka uključivala je ispitivanje postotne distribucije, unakrsno tabeliranje, deskriptivnu statistiku i analizu glavnih komponenata. Rezultati pokazuju da su najčešći uzroci stresa u ugostiteljstvu preopterećenost zadacima, niski dohodak, neugodna atmosfera i stil upravljanja, proturječna ili uzajamno isključujuća očekivanja te neprikladni radni uvjeti. Skoro su svi ispitanici već osjetili simptome stresa. Bez obzira na spol ili godine, ovi su se simptomi očitovali u obliku emocionalne, fizičke ili mentalne iscrpljenosti.

Ključne riječi

ugostiteljstvo; stres na poslu; uzroci stresa; motivacija; fluktuacija osoblja

Hrčak ID:

311770

URI

https://hrcak.srce.hr/311770

Datum izdavanja:

20.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.467 *