Pregledni rad
INTERKULTURALIZAM U OBRAZOVANJU KAO METODOLOGIJSKI IZAZOV
Ana Sekulić-Majurec
; Filozofski fakultet, Zagreb
Sažetak
Hrvatska je, kao multikulturalna zajednica, obvezna urediti
odnose između dominantne i manjinskih skupina na načelima
kulturnog pluralizma. To nije lako učiniti zbog nepostojanja
tradicije bavljenja ovom problematikom u nas kao i dugotrajne potiskivane
svijesti Hrvata o svom identitetu. Zato interkulturalizam
kao svjetski pokret danas Hrvatskoj nameće dva osnovna zadatka.
Prvi je jačanje hrvatskog identiteta, a drugi stvaranje osnove
za kulturni pluralizam. U ostvarivanju tih zadataka obvezni smo
slijediti opće svjetske trendove, ali njihova rješenja moramo
evaluirati i prilagođavati našim prilikama, što predstavlja velik metodologijski
izazov, ali i pruža velike mogućnosti njezina razvoja.
U radu su podrobnije prikazani neki opći metodologijski izazovi
koje treba riješiti kako bismo unaprijedili područje interkulturalizma
u obrazovanju, od potrebe preciznijih pojmovnih određenja na
tom području, preko potrebe za sustavnim istraživanjima, razlika
između kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja i važnosti njihove
sinteze u istraživanjima, do važnosti interdisciplinarnog pristupa
istraživanjima na tom području. Nakon toga slijedi prikaz metodologijskih
izazova u pojedinim područjima interkulturalizma, s
prikazom zanimljivih istraživanja koja mogu poslužiti za unapređivanje
interkulturalizma u obrazovanju u nas i metodologije njegova
istraživanja.
Ključne riječi
Hrčak ID:
31789
URI
Datum izdavanja:
1.9.1996.
Posjeta: 4.769 *